Renault Megane 2020.: Pogon i kabina zavidno unaprijeđeni
Renault je sa redizajniranom četvrtom generacijom Meganea napravio minimalne dizajnerske promjene s vana, tehnološki je osvježio interijer i uveo nova pogonska rješenja, među kojima je najzanimljivija plug-in hibridna verzija...
Renault Megane za 2020. godinu donosi odmjerene dizajnerske i značajne pogonske promjene, ali i sadržajniju i moderniju dodatnu opremu. Podsjećamo da se aktualni Megane pojavio 2016. godine i da bi potpuno nova peta generacija francuskog kompakta svjetlo dana trebala ugledati tokom 2022. godine. Kao i do sada, Megane IV bit će dostupan u tri karoserijske verzije: kao petovratni kompakt, elegantna limuzina i prostrani karavan. Sa redizajnom nije bilo dimenzijskih promjena, što znači da je i ponuda prostora u kabini ostala na istoj razini, a zadržan je i dosadašnji kapacitet prtljažnika u rasponu od 384 do 521 litra, koliko ima karavan.
Najveće suštinske promjene na Meganeu 2020. godine napravljene su ispod lima. Kupcima će od sada na raspolaganju biti šest benzinskih pogonskih jedinica različitih razina snage, te dva dizel motora, dok je potpuna novost E-Tech plug in hibrid. Kada je riječ o benzinskoj gami, nju otvara novi 1.0 TCE turbo trocilindrični motor sa 120 KS, koji se u određenim varijacijama već ugrađuje u novog Clia i Captura, ali i Daciu Dustera. Iznad njega u ponudi je 1.3 TCe motor koji je razvijen u suradnji sa Mercedesom i koji se može dobiti u verzijama sa 100, 115, 140 i 160 KS. Prve tri verzije 1.3 TCe motora serijski se kombiniraju sa šestostupanjskim ručnim mjenjačima. Treća sa 140 KS opciono je dostupna i sa sedmostupanjskim EDC automatikom sa dva kvačila, koji je jedina opcija uz najjači 1.3 TCe motor sa 160 KS. Najjači benzinski motor kao i do sada ostaje 1.8 TCe koji je rezerviran isključivo za Megane RS model i on raspolaže sa 300 KS, te se po želji kupca može kombinirati sa ručnim ili automatskim mjenjačem. Dizelska gama svedena je na dva četverocilindrična 1,5-litrena motora sa 95 i 115 KS. Slabiji je isključivo dostupan sa ručnim, dok se jači može opciono kombinirati i sa automatikom. Podsjećamo da je još uvijek aktualni Megane iz 2016. godine dostupan i sa novim 1.7 dCi dizel motorom sa 150 KS. Renault još nije potvrdio da li će se ovaj motor naći i u redizajniranom modelu.
Dizajnerske promjene su odmjerene i svode se uglavnom na detalje, što znači da originalni model iz 2016. godine, kada se pojavi „redizajn”, ne bi trebao ostariti preko noći i tako značajno izgubiti vrijednost, jer je vizualno naglo „ostario”. Maska hladnjaka je blago promijenjena, a po istom principu je izmijenjen i prednji branik, koji je dobio moderniji centralni otvor za dovod svježeg zraka do motornog prostora i drugačije stilizirane plastične maske oko novih svjetala za maglu. LED svjetla postaju serijska oprema svih Meganea, a blago je modernizirana grafika kako prednjih tako i stražnjih svjetlosnih grupa. Karoserija je osvježena sa tri nove boje, a moderniji dizajn su dobili i aluminijski kotači dostupni u rasponu od 16, 17 i 18-inča.
Najveće promjene u interijeru pretrpjela je instrument ploča, čija dosadašnja poludigitalna koncepcija sa 7-inčnim zaslonom u sredini je zamijenjena sa potpuno digitalnom, koja se projektuje na 10,2-inčnom zaslonu visoke rezolucije. Dah svježine zahvatio je i multimediju koja se sada nudi sa tri različite veličine na dodir osjetljivih zaslona. Kupci redizajniranog Meganea moći će da biraju između dva 7-inčna i jednog 9,3-inčnog zaslona. Svi oni dolaze u kombinaciji sa Easy Link multimedijom, koja je poveziva sa Android Auto i Apple Car Play aplikacijama namijenjenim povezivanju sa pametnim uređajima. Podsjećamo da je Megane iz 2016. godine do sada kao najveći zaslon multimedije imao onaj sa dijagonalom od 8,3 inča. U Renaultu ističu da Easy Link osim brojnih standardnih komfornih funkcija, u svom najsuvremenijem izdanju nudi i mogućnost zadavanja komandi na daljinu, što do sada nije bilo dostupno uz Megane. Ukoliko žele da koriste ovu pogodnost budući vlasnici novog Meganea moraće na svoje pametne telefone instalirati „MY Renault” aplikaciju koja će im između ostalog omogućiti da otključaju i zaključaju svoj automobil na daljinu, da upale sirenu ili da pale i gase svjetla. Ova aplikacija nudi i mogućnost uvida u osnovne parametre vozila poput razine goriva u rezervoaru, određivanje parking lokacije i slično. Kako bi se olakšalo upravljanje klima uređajem redizajnirane su i povećane njegove komande, dok su na okrugle potenciometre integrirani mali digitalni brojači na kojima se projektuje zadata temperatura. Uz sjedišta su ponuđeni i novi dezeni presvlaka, a vozačevo je dobilo mogućnost električnog podešavanja. U novosti spada i unutarnji retrovizor bez plastičnog okvira koji će serijski biti dostupan od određene razine opreme. Prvi redizajnirani modeli četvrte generacije Meganea kupcima će biti isporučeni na ljeto 2020. godine, a do tada će se znat više detalja o cijenama pojedinačnih modela.
E-TECH POGON
Najveća novost u pogonskoj gami je uvođenje E-Tech plug-in hibridne verzije, koja kombinira 1.6-litreni benzinski motor, i elektromotora, koji zajedno raspolažu sa 160 KS. Megane E-Tech nudi tri različita režima rada: Pure, Sport i MySense. U Renaultu ističu da ovakva pogonska kombinacija omogućava da se 80% gradske vožnje vozi sa pogonom na struju i da se do 40% smanji potrošnja goriva u odnosu na modele sa standardnim benzinskim motorom. Zahvaljujući odličnoj sinergiji benzinskog i elektromotora, ubrzanja i međuubrzanja su tečnija i dinamičnija, što omogućava potpuno novo iskustvo u vožnji. Elektromotori energiju za rad crpe iz 9,8 kWh baterije, čiji kapacitet je prema Renaultu dovoljan za pedesetak kilometara gradske vožnje.