Dnevni.ba - PRELOADER

Kineska industrija električnih automobila u krizi: Geely usporava širenje

10 Lip 2025


Kineska industrija električnih automobila u krizi: Geely usporava širenje
Geely

Kineska industrija električnih vozila trenutno prolazi kroz tešku i nestabilnu fazu, obilježenu velikim gubicima i neprekidnim cjenovnim ratovima. Ta situacija sve snažnije opterećuje opskrbljivački lanac i unosi nesigurnost među proizvođače i dobavljače.

Geely zaustavio planove širenja proizvodnje
Upozorenje o ovakvom razvoju događaja stiglo je i iz samog vrha industrije. Geely, jedan od najvećih kineskih proizvođača automobila, odlučio je zaustaviti planove širenja proizvodnih kapaciteta. Predsjednik uprave i osnivač kompanije Li Shufu izjavio je kako je globalna automobilska industrija suočena s ozbiljnim viškom proizvodnih kapaciteta.

Prema njegovim riječima, Geely neće graditi nove tvornice niti širiti postojeće proizvodne pogone. Ovakva odluka dolazi u trenutku kada kinesko Ministarstvo trgovine najavljuje strože regulatorne smjernice za tržišnu konkurenciju unutar automobilskog sektora.

Cilj tih novih smjernica je ublažiti sve žešći cjenovni pritisak. Pritisak je doveo do toga da brojni trgovci i dobavljači bilježe značajne gubitke. Upozorenja dolaze i iz drugih velikih tvrtki, poput Great Wall Motora, čiji je čelnik Wei Jianjun nedavno izjavio da je trenutno stanje u industriji vrlo nezdravo.

Wei upozorava da neprestano snižavanje cijena negativno utječe ne samo na financije dobavljača, već i na sigurnost i kvalitetu samih vozila. Dok Geely koči domaće širenje, neki proizvođači nastavljaju s inozemnim ekspanzijama. Great Wall Motor gradi nove pogone u inozemstvu, dok slične planove najavljuju i BYD te Chery Auto.

Peking odgodio izdavanje dozvola
Zanimljivo je da je Geely u veljači sklopio dogovor s francuskim Renaultom o preuzimanju njegovih tvornica i manjinskog udjela u poslovanju u Brazilu. Međutim, početkom travnja, vlasti u Pekingu su odlučile odgoditi izdavanje dozvola za nova ulaganja Geelyja i BYD-a u Latinskoj Americi.

Razlog tom potezu je zabrinutost oko potencijalnog prijenosa osjetljive tehnologije izvan zemlje, navode upućeni izvori. Ovaj razvoj događaja ukazuje na sve dublje strateške nesuglasice unutar kineskog auto sektora, ali i na pokušaj Pekinga da zaštiti domaću industriju od prekomjerne ekspanzije.

Kako navodi Poslovni dnevnik, kineske vlasti svjesne su da bi prevelika proizvodnja bez odgovarajuće potražnje mogla dodatno pogoršati situaciju u sektoru koji se već sada bori s prekomjernim kapacitetima i rastućim dugovima.

U trenucima kada se cijela industrija nalazi pod pritiskom, čini se da je umjerenost u širenju i jačanje regulatorne kontrole trenutno jedini put prema stabilizaciji tržišta električnih vozila u Kini.

AUTO


RENAULT

Hoće li Renault proizvoditi ratne dronove?

Francusko ministarstvo obrane obratilo se Renault-u radi pomoći u proizvodnji dronova, priopćio j...

09 Lip 2025

BMW M2 Trkaći model sa samo četiri cilindra

BMW je predstavio novi trkaći automobil početne razine, nazvan M2 Racing, koji će se na stazi poj...

06 Lip 2025

Ebro S700: Europski karakter i kineska tehnologija

Chery je jedan od najzastupljenijih kineskih automobilskih brendova u Europi, mada se nijedan aut...

06 Lip 2025