Koji političari najviše plaćaju oglase na Facebooku?

U protekle tri i po godine, od kada društvena mreža Facebook vodi evidenciju plaćenih političkih oglasa na svojim stranicama, partije i njihovi social media menadžeri u BiH potrošili su 1,88 miliona maraka na sponzoriranje objava i stranica, piše Capital.
Neki među njima prepoznali su važnost neprestane prisutnosti na mrežama, pa nisu štedjeli ni vremena ni novca da povećaju vidljivost i nametnu se svima, a ne samo onima koji traže njihove sadržaje.
Stanivuković uvjerljivo na vrhu
Tako je Facebook u posljednje tri i po godine najviše zaradio na objavama gradonačelnika Banje Luke i predsjednika PDP-a Draška Stanivukovića koji je na oglašavanje stranice nazvane njegovim imenom potrošio čak 106.600 maraka, što uz vidljivo skupu produkciju objava objašnjava i kako je došao do tako velikog broja pratilaca. Stanivuković se nedavno pohvalio da je među najpraćenijim osobama iz svijeta politike na cijelom Balkanu. U objavi je naveo da na Facebooku ima 448 tisuća, na Instagramu 196 tisuća, Youtubu 149 tisuća, Tik Toku 100 tisuća, a na X-u 26.680 pratitelja.
Na drugom mjestu je Naša stranka sa 67.200 maraka, dok je trećepozicioniran Savez nezavisnih socijaldemokrata sa utrošenih 49.700 maraka.
Nakon SNSD-a na listu se smjestio Irfan Čengić, načelnik Općine Stari Grad Sarajevo iz SDP-a, sa troškom od 31.600 maraka do sada.
Predsjednica Narodnog fronta RS-a Jelena Trivić potrošila je također nešto više od 31 tisuću maraka na Facebook oglase, dok je iza nje novoimenovani zamjenik direktor Uprave civilne zaštite RS-a Nenad Nešić sa troškom od 24.800 maraka.
Na sedmom mjestu političkih partija i pojedinaca u politici koji su do sada naviše potrošili na oglašavanje na Facebooku je Ujedinjena Srpska sa 'samo' 15 taraka maraka plaćenih oglasa.
Osmi je novi ministar pravde i predsjednik Socijalističke partije RS-a Goran Selak sa 14.400 maraka, dok je deveta Republička stranka RS-a Slavenka Ristića sa nešto više od 13 tisuća maraka potrošenih na oglase.
Na desetom mjestu je SNSD Banja Luka koji je potrošio više od 12.800 maraka.
Što nas tek čeka?
Ako govorimo o troškovima u posljednjih mjesec dana, stranica Slavenko Ristić, lider Republičke stranke RS-a potrošila je više od 1.170 maraka na sponzoriranje 10 objava, a otprilike isto toliko je utrošeno i na stranici Irfan Čengić.
Aktivna je stranica 'Dr Vlado Đajić' sa koje je plaćeno otprilike 500 maraka za oglase u proteklih tridesetak dana.
Stanivukovićeva stranica u ovom razdoblju je sponzorirala samo 11 objava za 363 marke.
Ovaj poredak plaćenih objava u 'mirnom' razdoblju, prije izbora, bit će zanimljiv za uspoređivanje krajem novembra, kada se završi kampanja za predsjednika RS-a.