Loše vijesti za ljubitelje kave u BiH, cijene u porastu

13 Pro 2024


Loše vijesti za ljubitelje kave u BiH, cijene u porastu
Kava

Ljubitelji kave u Bosni i Hercegovini uskoro bi mogli vidjeti kako njihovo jutarnje omiljeno piće postaje skuplje, budući da je cijena kave na međunarodnim robnim tržištima dosegnula najveću zabilježenu razinu.

U utorak je cijena zrna arabice, koja čini većinu globalne proizvodnje, premašila 3.44 dolara po funti (0.45 kg), nakon što je ove godine skočila više od 80 posto, dok je kava sorte robusta poskupjela više od 60 posto.

Čitlučka tvrtka Eurovip jedna je od najvećih tvrtki u Bosni i Hercegovini koja se bavi preradom kave, a priča o uspjehu ove tvrtke zasniva se na brandu "Cafe Brazil".

Oni su u razgovoru za Fenu potvrdili kako je cijena sirove kave na svjetskom tržištu duže vrijeme u konstantnom porastu.

- Isto tako, u tom periodu došlo je do porasta cijene energenata, transporta. Mi prerađivači kave smo se maksimalno trudili da našim kupcima omogućimo što prihvatljivije cijene naših proizvoda, Tako da smo smanjivali našu maržu kako ne bi morali podizati cijenu naših krajnjih proizvoda. Zbog jako velikog porasta cijene sirove kave na svjetskom tržištu, mi prerađivači kave nismo mogli da apsorbiramo kompletno povećanje cijene sirove kave tako da smo bili primorani da podižemo cijene naših proizvoda – navode iz Eurovipa.

Na porast cijena kave utjecalo je nekoliko faktora.

- Nama proizvođačima na povećanje cijene našeg proizvoda najviše utječe povećanje cijene ulazne sirovine, znači povećanje cijene sirove kave. Na povećanje cijene sirove kave na svjetskom tržištu utjecali su lošiji vremenski uvjeti u Brazilu i Vijetnamu koji su dva najveća svjetska proizvođača kave, te povećanje popularnosti kave jer se potrošnja kave u Kini udvostručila u posljednjem desetljeću – naglašavaju iz ove čitlučke tvrtke.

Osim već sadašnjeg poskupljenja, ljubitelji kave mogli bi očekivati i nova poskupljenja.

- Cijena sirove kave i dalje je u stalnom porastu i dostiže rekordne granice. Ako se i dalje nastavi rast na svjetskom tržištu, moguće je da dođe do poskupljenja gotovih proizvoda i u narednoj godini. Za podizanja nabavne cijene, vrlo je vjerojatno da će i ugostiteljski objekti podizati cijene kave – smatraju iz tvrtke Eurovip.

Europski mediji prenose tvrdnje stručnjaka koji smatraju kako su gotovo svi brendovi na prekretnici, a mnogi od njih razmišljaju o povećanju cijena u supermarketima u prvom kvartalu 2025. Također, neke velike pržionice u Europi već su planirale povećanje cijene od 10 posto za kraj prosinca ili početak siječnja.

Kava je druga najtrgovanija roba u svijetu po količini, nakon sirove nafte, a njezina popularnost raste, piše Fena.

Biznis


AZIJSKE BURZE

Azijske burze jutros uglavnom pozitivne

Na azijskim burzama oprezno se trguje u ponedjeljak, pri čemu su gotovo svi burzovni indeksi bili...

22 Ruj 2025

KREDITIRANJE

Kolika je zaduženost građana BiH u bankama

Stanovništvo Bosne i Hercegovine na kraju srpnja ove godine dugovalo je bankama 13,83 milijarde K...

22 Ruj 2025

DOLAR

Dolar blago ojačao nakon smanjenja kamatnih stopa Feda

Na svjetskim je tržištima vrijednost dolara prema košarici valuta prošloga tjedna blago porasla. ...

22 Ruj 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.