Dnevni.ba - PRELOADER

Tesla gubi tlo pod nogama u Europi: Pad prodaje osmi mjesec zaredom

2 h 52 min


Tesla gubi tlo pod nogama u Europi: Pad prodaje osmi mjesec zaredom
Tesla

Prodaja Teslinih električnih vozila na europskim tržištima nastavila je padati i u kolovozu, što je već osmi mjesec zaredom.

Sve veća konkurencija kineskih brendova i etabliranih europskih proizvođača znatno utječe na rezultate kompanije. Dodatno, politički istupi Elona Muska, uključujući otvorenu podršku strankama krajnje desnice, izazvali su negativne reakcije kupaca, što dodatno otežava poziciju Tesle na kontinentu.

U Francuskoj je broj novih registriranih Tesli pao za 47,3 posto, dok je ukupno tržište automobila poraslo 2,2 posto. U Švedskoj je pad bio još dramatičniji – više od 84 posto, iako je ukupna prodaja električnih vozila ostala ista kao prethodne godine. Danska je zabilježila smanjenje od 42 posto, što pokazuje trend sve manjeg interesa potrošača za Tesline modele.

Svjetlo u Norveškoj, kineski rivali rastu
Jedina europska zemlja gdje prodaja Tesle i dalje raste je Norveška, s povećanjem registracija od 21,3 posto. Ipak, najveći kineski rival, BYD, zabilježio je rast prodaje od 218 posto, potvrđujući sve snažniju konkurenciju na tržištu električnih vozila. Najveća Teslina tržišta, Njemačka i Velika Britanija, također bilježe pad prodaje, iako podaci za kolovoz još nisu objavljeni.

Tesla se suočava s problemom relativno malog broja modela, koji kupcima djeluju zastarjelo. Kompanija nije lansirala nijedan model za masovnu prodaju od Modela Y iz 2020. godine, dok konkurencija konstantno uvodi nove modele, što dodatno smanjuje tržišni udio Tesle u Europi.

Osvježeni Model Y nije preokrenuo trend
Dolazak osvježenog Modela Y nije uspio potaknuti prodaju. U Danskoj je registracija novih vozila pala 46,5 posto, dok je u Švedskoj zabilježen pad od 87 posto. Stručnjaci smatraju da je pad prodaje rezultat kombinacije konkurentnijeg tržišta, zastarjele ponude i političkih kontroverzi povezanim s Muskom.

Matthias Schmidt, analitičar za europska tržišta, upozorava da je Teslin tržišni udio u zapadnoj Europi pao s 2,5 na 1,7 posto. Njegove izjave o “nepostojanju problema s volumenom prodaje” smatraju se nerealnima, jer podaci jasno pokazuju suprotno.

Utjecaj Muska na percepciju brenda
Muskovo uključivanje u politiku dodatno pogoršava situaciju. Otvorena podrška krajnje desnim strankama u SAD-u i Europi izazvala je negativan efekt na imidž Tesle. Preko polovice potencijalnih kupaca navodi da im percepcija Elona Muska odbija od kupnje Teslinih vozila. Ginny Buckley, direktorica Electrifying.com, ističe da Musk sve više polarizira kupce, čime Tesla više ne može računati na automatiziranu dominaciju na tržištu.

Sekundarno tržište i pad cijena
Tesla se dodatno suočava s izazovima na sekundarnom tržištu, gdje niska cijena rabljenih vozila utječe na prodaju novih automobila. Andy Leyland iz SC Insights naglašava da pad vrijednosti rabljenih Tesli smanjuje lojalnost kupaca i potkopava tehnološku prednost kompanije. U Velikoj Britaniji prodaja rabljenih Tesli u srpnju porasla je 270 posto u odnosu na prošlu godinu, dok je prosječna cijena rabljenog Modela Y pala 41 posto, dosegnuvši rekordno niske razine.

Sve ove faktore u kombinaciji sa sve većom konkurencijom i zastarjelom ponudom jasno pokazuju da Tesla gubi tržišni udio u Europi, navode Financije. Kompanija sada mora balansirati između inovacija, marketinških strategija i političkog imidža kako bi zadržala poziciju na konkurentnom tržištu električnih vozila.

Biznis


SAP

SAP: 20 mlrd. eura ulaganja u računarstvo u oblaku

Njemački softverski div SAP najavio je ulaganje od 20 milijardi eura u razvoj računarstva u oblak...

1 h 3 min

GAZPROM

Gazprom najavio gradnju plinovoda Snaga Sibira 2

Dogovor čelnika Rusije, Kine i Mongolije rezultirao je potpisivanjem pravno obvezujućeg memorandu...

1 h 47 min

AMAZON

Talijanski sud ipak smanjio kaznu Amazonu

Sud u Rimu je u utorak djelomično uvažio žalbu američkog internetskog giganta Amazona na presudu ...

1 h 50 min