Evo kako bi glasala Njemačka da su danas izbori

14 Stu 2024


Evo kako bi glasala Njemačka da su danas izbori
Njemačka

Demokršćanska Unija CDU/CSU favorit je prijevremenih parlamentarnih izbora u Njemačkoj koji se održavaju 23. veljače, proizlazi iz ispitivanja javnog mnijenja objavljenog u četvrtak.

CDU slijedi AfD
“Da se sljedeće nedjelje održavaju izbori Uniju CDU/CSU biralo bi 33 posto glasača”, objavio je institut YouGov rezultate ispitivanja provedenog nakon što je kancelar Olaf Scholz (Socijaldemokratska stranka Njemačke SPD) prošle srijede otpustio ministra financija Christiana Lindnera (Liberalno-demokratska stranka FDP) i time izazvao raspad vlade.

Na drugom mjestu po popularnosti se nalazi desničarska Alternativa za Njemačku (AfD) koju podržava 19 posto birača, javlja HINA. 

Prema istim rezultatima socijaldemokrati SPD-a bi osvojili 15 posto, a Zeleni, treća stranka koalicijske vlade u odlasku, 11 posto. Liberale FDP-a bi biralo pet, a stranku Ljevica tri posto birača. Novoosnovani populističko-ljevičarski Savez Sahra Wagenknecht bio bi odabir sedam posto birača.

Od posljednjeg ispitivanja instituta YouGov u listopadu pao je interes birača za temu migracija i to s 32 na 23 posto ispitanih koji migraciju ističu kao najvažniju temu. Istodobno je s osam na 14 porastao broj onih koji ističu gospodarske teme kao najvažnije za Njemačku u ovom trenutku.

Glasanje o povjerenju 16. prosinca
U Bundestagu je u srijedu održana rasprava na temu novih izbora koja je, po mišljenju medija, označila i početak predizborne kampanje. Raspravu su karakterizirale međusobne optužbe za trenutačno stanje u kojem se nalazi Njemačka te posebice njemačko gospodarstvo.

Tzv. ekonomski gremij mudraca, koji na zahtjev vlade procjenjuje gospodarsko stanje u zemlji, u srijedu je Njemačkoj i za 2025. predvidio slab gospodarski rast od samo 0,1 posto.

Olaf Scholz je najavio kako će glasanje o povjerenju u Bundestagu biti održano 16. prosinca.

Demokršćanska Unija CDU/CSU i njezin kandidat za kancelara, predsjednik Kršćansko-demokratske unije (CDU) Friedrich Merz, signalizirali su da bi najradije nakon izbora ušli u koaliciju s FDP-om ali to ovisi o tome hoće li liberali prijeći izborni prag od pet posto.

Neki analitičari spominju i mogućnost ponovnog sastavljanja tzv. velike koalicije između Unije CDU/CSU i SPD-a, koja je već u nekoliko navrata bila na vlasti, posljednji put od 2018. do 2021.

 

Vijesti iz svijeta


Babiš: Ukrajini nećemo dati ni krune iz našeg proračuna

PREDSJEDNIK češkog pokreta ANO i izgledni budući premijer Andrej Babiš poručio je d...

08 Lis 2025

U Afganistanu prekinut pristup Instagramu, Facebooku, Snapchatu

LJUDI u Afganistanu izvijestili su da se određene društvene mreže poput Instagrama, Facebo...

08 Lis 2025

Ljevičar u EU parlamentu: Pošaljite svoju djecu u rat

TRADICIONALNE metode nisu dovoljne protiv ruskog hibridnog rata te moramo istražiti nove načine k...

08 Lis 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.