Ford vraća Fiestu na tržište?

Ford
Još jedno legendarno ime moglo bi uskoro stići na tržište.
Ford je iz temelja promijenio svoju ponudu u Europi. Doveo je Explorera, a zatim je zahvaljujući Volkswagenu na scenu doveo i model Capri. Sada se pak vjeruje da će se isto dogoditi Fiesti.
I dok je europski Explorer redizajnirani ID.4, a Capri ID.5, Fiesta bi mogla postati modificirani ID.2all.
Najnoviji Volkswagenov ID.2all koncept dulji je samo 18 mm više od stare Fieste. To znači da bi nakon manje od dvije godine od ukidanja legendarno ime moglo biti vraćeno. Doduše, umjesto jeftinog gradskog automobila pokretanog fosilnim gorivima fiesta bi sad mogla postati šminkerski urbani model crossoverskih aspiracija.
Volkswagenov šef prodaje i marketinga, Martin Sander, izjavio je za AutoExpress da je partnerstvo s Fordom na električnim vozilima već pokazalo "vrlo, vrlo, vrlo uspješnim“ te je otvoren za daljnje dijeljenje tehnologija na sličan način. Sander je ranije radio u Fordu u Europi, a s obzirom na to da Explorer EV i Capri već koriste MEB platformu kao ID.4 i ID.5, Ford bi potencijalno mogao razviti nove električne modele na manjoj MEB Entry arhitekturi koju koriste ID.1 i ID.2.
Ford se zasad nije očitovao o mogućnosti razvoja novog električnog hatchbacka početne klase, ali Auto Express nagađa da je takav projekt sasvim moguć. Iz Forda su poručili da su „uvjereni u svoju sposobnost konkuriranja u pravim segmentima“, pa ako procijene da postoji potencijal u tom dijelu tržišta, mogli bi ga i iskoristiti.
Ford bi prvo morao uvjeriti Volkswagen da mu dopusti korištenje platforme, iako bi nova Fiesta dijelom preotimala kupce modelu ID.2, kao i srodnim modelima Cupra Raval i Škoda Epiq. Tu je i opcija da Ford nudi Fiestu isključivo na tržištima gdje Volkswagenov blizanac neće biti prisutan.
S druge strane Volkswagen iz suradnje profitira dijeljenjem osnove za Volkswagen Transporter i Amarok koristeći Fordovu tehnologiju.
Ford pritom ne miruje. Unutar tvrtke navodno postoji poseban tim koji razvija novi cjenovno pristupačan električni automobil usmjeren protiv konkurenata poput BYD-a. Taj bi model mogao imati početnu cijenu ispod 25.000 eura, a koristio bi LFP baterije (litij-željezo-fosfatne), koje su jeftinije i dugotrajnije od klasičnih litij-ionskih, piše index.