Francuzi prvi izglasali mjere protiv brze mode

15 Ožu 2024


Francuzi prvi izglasali mjere protiv brze mode
‘Odgovorni su za 10 posto emisija stakleničkih plinova‘

Francuski parlament podržao je u četvrtak navečer niz mjera koje će jeftinu tzv. brzu modu, posebice kineskih masovnih proizvođača, činiti manje privlačnom kupcima.

Glasovanje čini Francusku prvom zemljom u svijetu "koja je donijela zakone za ograničavanje ultra brze mode", rekao je Christophe Bechu, ministar za ekološku tranziciju.

Ključne mjere uključuju zabranu oglašavanja najjeftinijeg tekstila i ekološku naknadu za jeftine artikle.

Francusko tržište odjeće preplavila je jeftina odjeća iz uvoza, dok je nekoliko domaćih marki proglasilo bankrot.

Ali glavni argumenti koje je iznio Horizons, stranka saveznica predsjednika Emmanuela Macrona, koja je podnijela nacrt zakona ekološki su.

"Tekstilna je industrija ona koja najviše zagađuje", rekla je zamjenica predsjednika Horizonsa Anne-Cecile Violland, rekavši da je taj sektor odgovoran za 10 posto emisija stakleničkih plinova i da je veliki zagađivač vode.

Kao ogledni primjer intenzivne modne proizvodnje izdvojila je kinesku tvrtku Shein i njezinih "7200 novih odjevnih predmeta dnevno".

Francuska će primjenjivati kriterije poput količine proizvedene odjeće i brzine izmjene novih kolekcija pri određivanju što je brza moda, prema usvojenom zakonu.

Nakon što zakon stupi na snagu, što još zahtijeva glasovanje u Senatu, precizni kriteriji bit će objavljeni u uredbi.

Proizvođači brze mode bit će prisiljeni informirati potrošače o utjecaju svoje proizvodnje na okoliš.

 

Dodatna naknada povezana s ekološkim otiskom brze mode od pet eura po artiklu planirana je od sljedeće godine, da bi se povećala na 10 eura do 2030. Naknada, međutim, ne smije premašiti 50 posto cijene artikla.

Violland je rekla da će se prihodi od naknade koristiti za subvencioniranje proizvođača održive odjeće, što će im omogućiti da se lakše natječu na tržištu.

Odobrena je i mjera za ograničavanje oglašavanja brze mode, iako je konzervativni zastupnik Antoine Vermorel-Marques primijetio da "zabrana oglašavanja tekstila, posebice mode, znači kraj mode".

Inicijativa zastupnika ljevice i Zelenih da se u novi zakon uključe minimalne kazne za proizvođače koji krše pravila, kao i uvozne kvote i stroži kriteriji za radna mjesta u industriji, nije prihvaćena.

Vrhunska moda kamen je temeljac francuskog gospodarstva zahvaljujući vodećim svjetskim luksuznim markama kao što su Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Dior i Cartier.

Ali drugi dijelovi francuskog sektora mode izgubili su u utrci s europskim rivalima Zarom, H&M-om i, u novije vrijeme, kineskim divovima Sheinom i Temuom, piše Hina.

Lifestyle


Toplotni valovi ubrzavaju proces starenja, pokazuju nova istraživanja

Ljudi koji su često izloženi toplotnim valovima brže stare, pokazuje novo istraživanje. Naučnici ...

25 Kol 2025

LJUBAV

Psihologinja otkriva četiri načina na koje partner može tražiti oprost za varanje

Nevjera  nije rijetka pojava, a često se događa da osoba koja prevari partnera bude otkrivena. U...

25 Kol 2025

ASTROLOGIJA

Tuđe potrebe stavljaju na prvo mjesto: Horoskopski znakovi koji svima udovoljavaju

U društvenim odnosima postoje ljudi koji uvijek nastoje drugima olakšati život, udovoljiti njihov...

25 Kol 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.