Nasljedstvo Giorgija Armanija: LVMH, Luxottica i L’Oréal u utrci za modno carstvo

Giorgio Armani
Oporuka Giorgia Armanija, koji je preminuo prošlog tjedna u dobi od 91 godine, navodi LVMH, EssilorLuxotticu i L’Oréal kao preferirane kupce njegova modnog carstva, otvarajući natjecanje za preuzimanje kontrole nad jednim od najvećih privatnih luksuznih brendova na svijetu.
Prema oporuci sastavljenoj u travnju i objavljenoj u petak, Armanijevi nasljednici – uključujući dugogodišnjeg suradnika Lea Dell’Orca i članove obitelji – trebali bi prodati početnih 15 posto udjela jednom od trojice navedenih konkurenata. U roku od pet godina od njegove smrti istom bi kupcu trebao pripasti dodatni udio između 30 i 54,9 posto. Ako do prodaje ne dođe, nasljednici okupljeni u zakladi Giorgio Armani trebali bi razmotriti izlazak na burzu.
Armani je bio jedini dioničar u grupi koja uključuje brendove Emporio Armani, Armani Exchange, luksuzni Armani Privé, kao i hotele, restorane i kozmetičku liniju. Dugogodišnje veze s L’Oréalom (licenca za parfeme i kozmetiku od 1988.) te Luxotticom (naočale) dodatno učvršćuju njihove pozicije među potencijalnim kupcima.
Izvršni odbor grupe poručio je da je dizajner jasno izrazio želju za „zaštitom strateškog kontinuiteta, korporativne kohezije i financijske stabilnosti“ te da je ta namjera dosljedno potvrđivana kroz njegove javne i privatne istupe.
Iako je Armani tijekom života isticao da ne želi da njegovu tvrtku preuzmu francuski luksuzni konglomerati „kojima nedostaje osobnost“, bio je svjestan da će se identitet kompanije nakon njegove smrti neminovno mijenjati.
Analitičari ocjenjuju da bi, unatoč prvotnoj svrsi zaklade osnovane 2016. kako bi očuvala neovisnost grupe, prodaja bila teško izbježna. Dvije od tri tvrtke navedene u oporuci – LVMH i L’Oréal – francuske su, dok je EssilorLuxottica, iako talijanskog podrijetla, također uvrštena na parišku burzu.
Bernard Arnault, šef LVMH-a, opisao je Armanija kao genija i „jedinog velikog couturiera uz Christiana Diora“ te poručio da bi eventualna suradnja značila jačanje globalnog vodstva konglomerata, piše Financa.