Otvoren Resursni centar za demokratsku školsku kulturu, jedan od pet u BiH

Orašje
U Školskom centru 'Fra Martin Nedić' u Orašju, predstavnici Vijeća Europe su, u suradnji s Ministarstvom prosvjete znanosti, kulture i sporta Posavske županije, upriličili otvaranje Resursnog centra za demokratsku školsku kulturu, jednog od pet takvih centara u BiH. Radi se o projektu 'Kvalitetno obrazovanje za sve', kojeg se provodi u okviru zajedničkog programa EU-a i Vijeća Europe, čiji je partner Centar za obrazovne inicijative 'Step by step'.
Otvaranju Centra su nazočili županijska ministrica prosvjete, znanosti, kulture i sporta Ana Andrić, ravnateljica Školskog centra 'Fra Martin Nedić' Dijana Pejić, predstavnik Vijeća Europe Zlatko Čustović, predstavnik Centra za obrazovne inicijative 'Step by Step' Adnan Pripoljac, ravnatelji škola, članovi Vijeća roditelja i Školskog obora ŠC 'Fra Martin Nedić', kao i profesori te učenici. Predstavnik Vijeća Europe Zlatko Čustović je, uz zahvalu svima koji su sudjelovali u projektu, poručio kako je temeljna misija Vijeća Europe promicanje ljudskih prava, demokracije i vladavine prava, pri čemu je fokus na obrazovanju u srednjim školama.
- Promičemo demokratske škole. Suštinski element cijelog procesa, koji obuhvaća široku lepezu - od tvoraca politika, nastavnika, učenika, roditelja, obrazovnih institucija, državnih službenika i drugih, jest promicanje interkulturalnog dijaloga i vrednovanje različitosti i jednakopravnosti, istaknuo je Čustović, dok je ministrica Andrić iskazala ponos što je upravo ovaj Školski centar u Orašju odabran kao jedan od pet resursnih centara u BiH u kojem će se obrazovati učenici i nastavnici o demokratskim vrijednostima, inkluzivnosti i kritičkom mišljenju.
U tom će Resursnom centru, dodala je, učenici i nastavnici imati priliku učiti o sigurnom i poticajnom okruženju, razvijati i unaprjeđivati međusobno poštovanje i stjecati građanske kompetencije, vrijednosti koje su temelj aktivnog i odgovornog društva. Istaknuto je da su u konačnici koristi ovog Centra za učenike višestruke, među kojima su i razvoj vrijednosti kod učenika, kao što su poštovanje, tolerancija, empatija, suradnja, dijalog, kritičko mišljenje, izražavanje osobnog mišljenja, konstruktivna komunikacija s drugima bez obzira na različitosti, razvoj nenasilnog i poticajnog okruženja u školama te obuka nastavnika o suvremenim metodama poučavanja.