Dnevni.ba - PRELOADER

PLJAČKA GRAĐANA: Kupovna moć građana sve lošija, nikad skuplji Uskrs

22 Tra 2025


PLJAČKA GRAĐANA: Kupovna moć građana sve lošija, nikad skuplji Uskrs

Rast cijena prehrambenih proizvoda u Republici Srpskoj je nezaustavljiv već tri godine zaredom, a hrana trenutno u sindikalnoj potrošačkoj korpi sudjeluje sa oko 46 posto. Iako Vlada RS-a svake godine diže granicu za minimalnu plaću, kupovna moć građana je sve lošija.
- Ovo je najskuplji Uskrs na ovim prostorima - ocjenjuje za Fenu Jovan Vasilić iz Udruženja potrošača „Zvono“ Bijeljina.

Po posljednjim zvaničnim podacima, godišnja inflacija u ožujku je 3,3 posto, a samo je hrana u prosjeku skuplja za 5,5 posto. To se dešava kada Ministarstvo trgovine ima dvije kampanje o nižim cijenama. Mjesec dana prije, odnoso godišnji rast hrane bio je pet posto. Dakle, inflacija ne miruje i nije pod kontrolom iako predstavnici vlasti često tvrde drugačije.

- Najveći problem kod nas je nedostatak kontrole rasta cijena. To treba da bude transparentno, naročito sada kada ljudi daju sve što imaju da se prehrane i plate račune - ističe Vasilić.

Postavlja pitanje zašto nikada nije urađena i predstavljenja analiza rasta cijena kako bi se vidjelo da li je to opravdano.

-Već neko vrijeme kod je prisutan trend da u lancu snabdijevanja svi ukalkuliraju pretepostavke u narednom periodu. Recimo, na najavu o poskupljenju struje, goriva i plaća odmah se reagira i dižu se cijene svega. Potrošači ne znaju da li je to realno, a nadležni šute - objašnjava Vasilić.

Kaže da u Udruženju imaju informaciju da je nekoliko trgovaca pred uskršnje praznike pokupovalo prasad od najvećih proizvođača i da su diktirali cijene.

- To je zabranjeno i kažnjivo. Ako smo mi čuli, onda su čuli i nadležni. Ne radi se ništa po tom pitanju, a potrošači ispaštaju - poručuje Vasilić.

Ministarstvo trgovine i turizma RS-a ima dvije kampanje kojima nastoji da utiče na cijene u trgovinama, a jedna od njih se zove „0% marže“. Uz proizvođačke marže, distributeri i trgovci odrekli su se marže na određeni broj proizvoda iz svojih asortimana, te se ovi proizvodi na policama mogu naći uz niže cijene. Riječ je o 34 proizvoda, a po ocjeni potrošača, riječ je o artiklima koji uglavnom nisu u svakodnevnoj upotrebi. Ova kampanja traje od 3. ožujka pa do kraja lipnja ove godine.

Kampanja “Društveno odgovorni” traje već neko vrijeme i ona podrazumijeva da trgovci stalno imaju popuste na određene proizvode koje mijenjaju otprilike na sedmičnom nivou.

Biznis


COCA-COLA, FANTA, SPRITE

Coca-Cola ostvarila snažan rast prihoda, ali je u strahu od tarifne politike

Kompanija Coca-Cola je objavila rezultate za prvi kvartal, prema kojima su njeni prihodi i profit...

11 h 22 min

NEUM

Neum bilježi odličnu predsezonu, najave za ljeto optimistične

Neumski hoteli gotovo su u potpunosti popunjeni za 1. svibnja, a odličan booking i najave daju na...

14 h 46 min

S KONFERENCIJE 'KAKO PODRŽATI RAST MALIH I SREDNJIH PODUZEĆA'

BiH prva u Europi po broju novih biznisa, zadnja po uvjetima za poduzetništvo

Po broju novih biznisa u odnosu na broju stanovnika, BiH prva je zemlja u Europi, dok je, pak, na...

29 Tra 2025