Revolucija u automobilskoj industriji: Električna vozila pretvaraju se u hibride

23 Tra 2025


Revolucija u automobilskoj industriji: Električna vozila pretvaraju se u hibride
Električna vozila pretvaraju se u hibride

Jedna nova tehnologija uskoro bi mogla preokrenuti pravila u automobilskoj industriji. Tvrtka Horse Powertrain razvila je inovativan pogonski sustav koji bi mogao promijeniti način proizvodnje hibridnih vozila. Zanimljivo je da se ovaj koncept temelji na ideji pretvaranja električnih vozila u hibride, a ne obrnuto, kako je dosad bilo uobičajeno.

Inovativni sustav koji omogućava pretvorbu električnih vozila u hibride uz minimalna ulaganja
Ime tvrtke dolazi od jednog od najstarijih oblika prijevoza – konja. U skladu s tim, naziv projekta je Future Hybrid Concept, a bit će službeno predstavljen na salonu automobila u Šangaju. Sustav kombinira motor s unutarnjim izgaranjem, elektromotor i mjenjač u jednoj kompaktnoj cjelini. Namjena mu je omogućiti proizvođačima da BEV vozila jednostavno hibridiziraju bez velikih ulaganja.

Ovakav pristup predstavlja odgovor na sve veće neizvjesnosti na tržištu električnih vozila. Umjesto potpunog odustajanja od ulaganja u BEV tehnologiju, proizvođačima se nudi rješenje koje koristi postojeće platforme. Sustav se može ugraditi u prostor originalnog električnog pogona uz minimalne promjene na podvozju. Time se štede troškovi i vrijeme prilagodbe.

Do sada je bila praksa ugradnje elektromotora u vozila pokretana benzinom. No pretvaranje električnog vozila u hibrid bio je tehnički i financijski složen izazov. Primjeri kao što su Genesis Electrified G80 i BMW i4 pokazali su uspjeh EV modela s ugrađenim dodatnim motorima. No kretanje unatrag, prema motorima s unutarnjim izgaranjem, do sada se rijetko viđalo.

Fleksibilnost u proizvodnji i podrška za različita goriva omogućuju brzu prilagodbu tržišnim promjenama
Ova tehnologija nudi i stratešku prednost za proizvođače. Mnogi su već uložili znatna sredstva u električne platforme. Ako tržište počne favorizirati hibride, moći će brzo reagirati. Sustav omogućuje proizvodnju i EV i HEV vozila na istoj proizvodnoj liniji, čime se povećava fleksibilnost i isplativost.

Uz to, 800-voltni punjač unutar sustava sugerira mogućnost korištenja kao produživača dometa. Tako bi ovaj sustav mogao biti korak prema potpunoj elektrifikaciji, ali bez odricanja od trenutnih tehnoloških rješenja. Još jedan važan aspekt je podrška za više vrsta goriva.

Motor je osmišljen da koristi benzin, E85 etanol, M100 metanol i sintetička goriva. E85 je raširen u Južnoj Americi, dok se M100 sve češće koristi u Aziji i Africi. To omogućuje globalnu primjenu sustava, prilagodbu tržištima i povećanje energetske fleksibilnosti.

Suradnja Renaulta i Geelyja donosi fleksibilnu tehnologiju
Sustav je plod suradnje Renaulta i Geelyja, kroz zajednički projekt Horse Powertrain. U razvoj su uključeni Renaultovi odjeli za motore te Geelyjeva švedska podružnica Aurobay. Tvrtka već proizvodi preko osam milijuna motora i mjenjača godišnje. Njihovi pogonski sklopovi koriste se u vozilima Volva, Nissana, Mitsubishija, a uskoro i u Mercedes-Benz CLA klasi.

Serijska proizvodnja planira se za 2028. godinu, a fokus je na prilagodljivosti i održivosti pogonskih tehnologija. Budući model mogao bi imati značajnu ulogu u tranziciji između tradicionalnih i potpuno električnih vozila.

Više detalja o sustavu očekuje se nakon službene prezentacije u Šangaju. Ovaj koncept mogao bi postati ključan alat u rješavanju problema prijelaza na električnu mobilnost. Prema pisanju portala Index, ovaj zaokret u strategiji pokazuje kako autoindustrija traži fleksibilna rješenja u vrijeme nesigurnosti.

S obzirom na sve navedeno, jasno je da Horse Powertrain ne donosi samo novu tehnologiju, nego i novi način razmišljanja o budućnosti prijevoza.

AUTO


ELEKTRIČNA VOZILA PRETVARAJU SE U HIBRIDE

Cijene električnih vozila se sve više približavaju cijenama vozila na benzin

Cijene električnih automobila sve se više približavaju cijenama vozila s motorom s unutarnjim izg...

08 Stu 2025

NISSAN

Nissan u prvom polugodištu zabilježio gubitak od 1,25 milijardi eura

Japanski proizvođač automobila Nissan Motor objavio je da je u prvih šest mjeseci fiskalne...

07 Stu 2025

AUTOMOBILI

Ukoliko se ne ublaže mjere zabrane benzinaca europska autoindustrija je u ozbiljnim problemima

U nedavnom istupu za Financial Times, vodeći ljudi europske automobilske industrije poslali su oš...

06 Stu 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.