Šveđani više gotovo da ne kupuju Tesla modele

Tesla
Prodaja Tesla automobila u Švedskoj doživjela je dramatičan pad. Prema podacima udruge Mobility Sweden, u kolovozu je registrirano svega 210 Teslinih automobila. Ovo predstavlja smanjenje od čak 84% u odnosu na isti mjesec prošle godine, kada je zabilježeno 1.348 registracija.
Najprodavaniji model ostao je Model Y s 141 registracijom, dok je Model 3 ostvario 67 registracija. No, ti rezultati daleko su skromniji u usporedbi s vodećim brendovima na švedskom tržištu. Volvo je u kolovozu zabilježio 2.718 novih registracija (+8% na godišnjoj razini), Volkswagen 2.614 (+19,3%), a Toyota 2.245 (+35%).
Pad u Švedskoj uklapa se u širu europsku sliku. Prema podacima ACEA-e, Tesla je u srpnju prodala 8.837 vozila na razini cijele Europe, što je 40% manje nego u istom mjesecu 2024. godine. Time je nastavljen niz od sedam uzastopnih mjeseci pada prodaje. Zanimljivo, istodobno je ukupno tržište električnih vozila u Europi raslo, što sugerira da konkurencija sve uspješnije oduzima Tesli tržišni udio.
Stručnjaci ističu nekoliko mogućih razloga za ovakvu statistiku: sve jača konkurencija europskih i azijskih proizvođača, osjetljivost kupaca na cijene zbog viših kamatnih stopa, kao i Teslina politika čestih korekcija cijena koja zbunjuje potrošače i ponekad odgađa odluku o kupnji. Uz to, skandinavska tržišta tradicionalno snažno naginju lokalnim markama poput Volva, koje ujedno prednjače u elektrifikaciji, piše Financa.