Volkswagen u Kini: Hoće li nova strategija vratiti izgubljeni tržišni udio?
Volkswagen
Volkswagen u Kini ulaže milijarde eura kako bi se prilagodio najvećem i jednom od najzahtjevnijih automobilskih tržišta na svijetu. Njemački proizvođač napušta model koji mu je desetljećima donosio uspjeh. Ishod te promjene ostaje neizvjestan.
Tvrtka je uložila 3 milijarde eura u veliki istraživačko-razvojni centar u Hefeiju. To je najveći takav centar izvan Njemačke. Cilj je razvijati vozila prilagođena isključivo lokalnom tržištu.
Kraj starog poslovnog modela
Godinama su strani proizvođači u Kini prodavali automobile razvijene u Europi. Tehnologiju su dijelili s lokalnim partnerima. Taj pristup više ne daje rezultate.
„Ovaj poslovni model sada je nestao“, poručio je Thomas Ulbrich, glavni tehnološki direktor grupacije u Kini. Promjena strategije započela je još 2022. godine.
Automobili prilagođeni kineskim vozačima
Nova vozila razvijaju se isključivo za kineske kupce. Riječ je o modelima koji se vjerojatno nikada neće prodavati u Europi. Dio ponude mogao bi se pojaviti na Bliskom istoku i u jugoistočnoj Aziji.
Cilj je smanjiti zaostatak za domaćim proizvođačima poput BYD-a i Geelyja. Povrat izgubljenog tržišnog udjela ipak nije siguran.
Borba za konkurentnost na pretrpanom tržištu
Analitičari ocjenjuju da je smjer promjene ispravan. Ipak, očekuju tek stabilizaciju, a ne potpuni oporavak. Tržište je izuzetno agresivno.
Cjenovni ratovi ozbiljno nagrizaju profitabilnost. Neki proizvođači već su nestali s tržišta.
Elektrifikacija i „kineska brzina“
Električna vozila danas čine oko polovice prodaje novih automobila u Kini. Kupci traže napredne digitalne sustave i funkcije autonomne vožnje. Softver je postao jednako važan kao i motor.
Kineske tvrtke nove modele izbacuju za 12 do 18 mjeseci. Globalnim proizvođačima za isto često trebaju godine.
Od proizvodnje do centra inovacija
Prije 30 godina gotovo svi dijelovi su se uvozili. Danas se većina proizvodi lokalno. Kina je postala i centar dizajna i razvoja.
Kako bi ubrzao procese, koncern je lokalnim timovima dao veće ovlasti u odlučivanju. Time se skraćuje put od ideje do gotovog automobila.
Partnerstva s kineskim tehnološkim tvrtkama
Kako bi ubrzao razvoj, proizvođač je sklopio partnerstvo s kineskim startupom Xpeng. Suradnja uključuje brže lansiranje novih modela i razvoj vlastite elektroničke arhitekture.
Sličan pristup primjenjuju i drugi globalni igrači, uključujući Toyotu, koja je kineskim timovima dala široku autonomiju.
Velika oklada na kinesko tržište
Volkswagen u Kini ulaže ogromna sredstva kako bi zadržao poziciju na ključnom tržištu. Nova strategija mogla bi zaustaviti daljnji pad. Povrat nekadašnje dominacije i dalje je upitan.
Hoće li se ulaganja isplatiti, pokazat će prodajni rezultati novih modela u sljedećim godinama, piše financa.