YouTube pooštrava pravila za Premium obiteljske račune

YouTube
YouTube je odlučio pooštriti pravila korištenja svojih Premium obiteljskih paketa i spriječiti dijeljenje računa s prijateljima ili rodbinom koji ne žive pod istim krovom.
Platforma time slijedi primjer Netflixa, koji je već ranije ograničio korištenje zajedničkih pretplata na članove istog kućanstva. Korisnici koji su račun dijelili izvan kućanstva već dobivaju upozorenja putem e-maila. U porukama se navodi da će im članstvo biti pauzirano ako se ne usklade s pravilima unutar 14 dana.
Cijena i uvjeti obiteljske pretplate
Obiteljska Premium pretplata u Hrvatskoj stoji 11,99 eura mjesečno i omogućuje pristup YouTubeu i YouTube Musicu bez reklama. Ta pretplata vrijedi za do pet dodatnih korisnika. Od samog početka, uvjet je bio jasan: svi članovi pretplate moraju živjeti na istoj adresi. Do sada, Google je bio prilično popustljiv i provjere su bile simbolične, no sada se situacija mijenja i sustav će strogo nadzirati poštivanje pravila.
Rok za usklađivanje i posljedice
Ako sustav prepozna da se račun koristi s druge lokacije, korisnici imaju dvotjedni rok da isprave situaciju. U suprotnom, njihov pristup sadržaju bez reklama može biti onemogućen, osim ako se obrate korisničkoj podršci i dokažu da svi članovi stvarno žive u istom kućanstvu. Ove mjere jasno naglašavaju da pogodnosti Premium računa namijenjene isključivo članovima obitelji pod istim krovom.
Kontrola i nadzor lokacije
YouTube sada svakog mjeseca elektronički provjerava lokacije svih uključenih članova obiteljske pretplate. Ranije je ta kontrola bila formalna, no sada dobiva ključnu ulogu u nadzoru pretplata. Ova promjena znači kraj povoljnog korištenja servisa za mnoge korisnike koji su dijelili pretplate s prijateljima ili rodbinom na različitim adresama.
Utjecaj na korisnike i prihod platforme
Prema pisanju Poslovnog dnevnika, brojni korisnici mogli bi ostati bez pogodnosti koje su do sada koristili, što znači veći trošak za one koji su ranije dijelili račun. Istovremeno, Google ovim potezom nastoji povećati prihod i zaštititi vrijednost svojih Premium usluga, osiguravajući poštenu raspodjelu pogodnosti među stvarnim članovima obitelji.