Automobilska industrija u transformaciji: Kineski brendovi i izazovi za zapadne proizvođače

Autoindustrija
Automobilska industrija prolazi kroz duboke promjene, a proces prelaska na električne motore pokazuje se izazovnijim nego što se očekivalo.
Ranija predviđanja govorila su da će većina novih vozila na cestama biti električna, a kupci pri sljedećoj kupnji automobila birati modele na struju. Međutim, stvarnost je drukčija – prelazak na električna vozila odvija se sporije nego što su proizvođači planirali. Osim toga, na tržištu se pojavljuju neočekivani konkurenti, poput kineskih kompanija, koje nude napredna vozila po cijenama teško konkurentnima zapadnim proizvođačima.
Promjene planova i prilagodbe proizvođača
Upravo zbog tih izazova, elektrifikacija će imati i svoje žrtve. Neke tradicionalne zapadne kompanije možda neće preživjeti ovu tranziciju. Håkan Samuelsson, dugogodišnji izvršni direktor Volva, u nedavnom je intervjuu naglasio da kompanije moraju biti spremne na prilagodbe. Samuelsson je istaknuo kako Volvo ostaje predan elektrifikaciji, ali je tvrtka morala promijeniti planove prema kojima bi do 2030. godine nudila isključivo električne modele. Umjesto toga, trenutno su u prvom planu hibridna vozila koja predstavljaju prijelazno rješenje prema potpuno električnoj floti.
Budućnost elektrifikacije i novi lideri tržišta
Samuelsson procjenjuje da bi potpuna elektrifikacija mogla biti ostvarena za desetak godina, sredinom sljedećeg desetljeća. U tom razdoblju većina tržišta trebala bi se okrenuti isključivo električnim vozilima, iako će brzina tranzicije varirati ovisno o regijama. Jednom kada električni automobili prevladaju, povratka na staro više neće biti. Tranzicija će donijeti i nove dominante igrače na tržištu, baš kao što su Volkswagen, Toyota i Ford dominirali u prošlom razdoblju. U novom svijetu električnih vozila, dva ili tri jaka kineska brenda mogli bi postati ključni lideri, što će dodatno otežati poziciju tradicionalnim proizvođačima.
Izazovi i prilike za zapadne proizvođače
Neke zapadne kompanije uspjet će se prilagoditi novim okolnostima i nastaviti postojati, dok druge, koje ne budu pratile trendove, neće preživjeti tržišnu konkurenciju. Ove promjene oblikovat će industriju na globalnoj razini i definirati koji proizvođači će biti ključni igrači u nadolazećim desetljećima. Kako piše Zimo dnevnik, proces elektrifikacije predstavlja izazov, ali i priliku za one koji se pravovremeno prilagode tržišnim trendovima.