Dnevni.ba - PRELOADER

Autofagija ili dijeta: Šta je pokazala najnovija naučna studija

24 Tra 2024


Autofagija ili dijeta: Šta je pokazala najnovija naučna studija
Istraživanje

Da li vrijeme kada jedete zaista utiče na gubitak kilograma? Novi trend među dijetama je autofagija ili povremeno gladovanje, kada se vrijeme za obroke skraćuje na okvir od 10 sati.

Međutim, nova studija je pokazala da autofagija ne ubrzava skidanje kilograma kod osoba koje su gojazne i imaju predijabetes.

Tim sa Univerziteta Džon Hopkins u Baltimoru je tokom 12 nedelja sproveo istraživanje u kome je dio ljudi praktikovao autofagiju, a dio imao normalan stil ishrane, s tim što su obe grupe jednako smanjile broj unijetih kalorija, navodi MedPejdžTudej.

“Imali smo 41 učesnika studije starih u proseku 59 godina i svi su završili program. Poslije 12 nedelja učesnici iz grupe koja je jela samo tokom 10 sati izgubili su u proseku 2,3 kilograma, dok su učesnici grupe koja je jela tokom cijelog dana izgubili 2,6 kilograma. Promjena u glikemijskim mjerama nije se razlikovala između grupa”, navedeno je u istraživanju objavljenom u Annals of Internal Medicine.

Vođa studije, profesor medicine na Univerzitetu Džon Hopkins dr Nisa Maruthur, rekla je za Jahu Lajf da je cilj istraživanja bio da shvate da li restrikcija kalorija djeluje bolje ako se jede kasnije ili ranije tokom dana, ali je otkriveno da nekih razlika nema.

“Studija je pokazala da nema veće koristi od povremenog gladovanja u odnosu na uobičaje termine za jelo kada je riječ o gubitku kilograma, pod uslovom da je kalorijski unos sličan. Naučno razumijevanje ove teme još nije završeno jer ostaje mnogo pitanja bez odgovora”, rekla je Nita Faruhi sa Univerziteta u Kembridžu za Sajens Medija Centar, pišu Novosti.

ZDRAVLJE


Znanstvenici otkrili zašto neki komarci ipak slijeću na ljude s repelentom

Nova studija objavljena u časopisu Journal of Experimental Biology sugerira da su komarci u stanj...

01 Lip 2026

Simpozij iz dječje kirurgije i urologije s međunarodnim sudjelovanjem u četvrtak u Mostaru

MOSTAR - Svečano otvorenje XXI. Simpozija iz dječje kirurgije i urologije, koji će okupiti stručn...

27 Svi 2026

Znanstvenici upozorili na konzervanse iz hrane. Povezani su s većim rizikom od bolesti

Uobičajeni konzervansi koji se koriste u brojnim kupovnim namirnicama za uništavanje bakterija i ...

21 Svi 2026