Oliver Blume, prvi čovjek Volkswagena: Trumpove carine stvaraju velike probleme

Volkswagen
Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, nalazi se pod sve većim pritiskom zbog američkih carina. Kompaniji su ove promjene već donijele višemilijardne gubitke. Izvršni direktor Oliver Blume na sajmu automobila IAA u Münchenu otvoreno je priznao da je 2025. godina za grupaciju izrazito izazovna, s izravnim financijskim teretom koji se već sada mjeri u milijardama eura.
Najveći udar osjetili su brendovi bez proizvodnje u SAD-u – Audi i Porsche. Samo Audi je u prvoj polovici 2025. pretrpio gubitak od 600 milijuna eura. Dok je Porscheu u svega dva mjeseca „izbijeno“ dodatnih 300 milijuna eura. Situacija je dodatno otežana slabijom potražnjom na kineskom tržištu, koje uz američko čini ključnu osovinu rasta za luksuzne i sportske marke iz Wolfsburga i Stuttgarta.
Volkswagen, jednako kao i drugi europski proizvođači, još uvijek čeka da se carine na uvoz automobila u SAD-u smanje s aktualnih 27,5% na 15%. To je potez koji je administracija Donalda Trumpa više puta najavila, ali konkretna provedba zasad izostaje.
U međuvremenu, kompanija pokušava ublažiti udarce kroz pregovore s američkom vladom o poreznim olakšicama za planirana ulaganja. Među opcijama je i otvaranje proizvodnog pogona za Audi na američkom tlu. Odluka bi mogla biti donesena do kraja godine. Takav bi potez Volkswagenu omogućio smanjenje ovisnosti o uvozu te amortizirao utjecaj carinskih nameta.
Blume, koji istodobno vodi i Volkswagen i Porsche, ističe da se upravo Porsche našao u „sendviču“ jer su mu dva najveća tržišta – SAD i Kina – istodobno pod pritiskom. Na jednom kraju visoke carine, na drugom usporavanje kineske potražnje.
Blume je potvrdio kako njegova dvostruka uloga na čelu dviju kompanija neće biti trajna. Iako se još ne zna hoće li napustiti mjesto prvog čovjeka Porschea ili Volkswagena, jasno je da se i unutar same grupacije preispituju prioriteti i strategija za sljedeće razdoblje.
Volkswagenova situacija nije izoliran slučaj. Cijela europska autoindustrija nalazi se u osjetljivoj fazi. S jedne strane mora se nositi s globalnim carinskim ratovima i promjenjivim trgovinskim politikama. S druge strane pritišće ubrzana tranzicija prema električnih vozila i sve snažnija konkurencija iz Kine, piše Financa.