Volkswagen Tayron: Tiguan u obiteljskom XXL formatu

06 Velj 2025


Volkswagen Tayron: Tiguan u obiteljskom XXL formatu

Nasljednik Tiguana Allspace preuzeo je ime Tayron od kineskog imenjaka, koji je na tržištu prisutan od 2018. godine. Gabaritne razlike u odnosu na novi Tiguan vidljive su na prvi pogled kako izvana tako i u kabini, dok su dizajnerske svedene na drugačiji izgled branika i grafike svjetala...

Mada je teško povjerovati da bi prosječni obiteljski kupci mogli imati potrebe za većim i prostranijim automobilom od standardnog Tiguana, to je u praksi ipak često slučaj. Eliminacijom velikih monovolumena poput Sharana, višečlane obitelji, kojima je neophodan treći red sjedala, veći prtljažnik ili oboje, alternativu su počele tražiti u kombi modelima, kompaktnim dostavnjacima poput Caddyja ili u produženim SUV modelima kakav je do sada bio Tiguan Allspace, a ubuduće će biti njegov nasljednik Tayron. 

Konstrukcijski, riječ je o 23 centimetra dužem automobilu, koji sa 4,77 metara dužine parira modelima poput Škode Kodiaq, Hyundaija Santa Fe ili Kie Sorento. Kako ne bi bilo kanibalizma unutar Volkswagenove palete SUV modela, Tayron je razvijen na MQB Evo platformi Golfa 8, te je istovremeno kraći za deset centimetara od reprezentativnog Touarega, kojem ne može adekvatno parirati jer nema ni šestocilindrične pogonske agregate. Vanjski izgled stilski se progresivno mijenja s izborom jednog od tri ponuđena paketa opreme: Life, Elegance i R-Line. 

U sva tri slučaja razlikuje se dizajn maske hladnjaka, odnosno branika, a model R-Line serijski ima sve vanjske elemente u boji karoserije, dok se ostala dva paketa kombiniraju sa nelakiranim plastičnim oplatama donjeg dijela karoserije i robustnijim off-road stilom. 

Zbog sigurnosnih standarda i što bolje zaštite pješaka minimalno je (ali ipak vidljivo) promijenjen dizajn prednjeg dijela, odnosno poklopca motora i samog branika, a novi dizajn krasi i glavna LED svjetla, koja su dostupna s HD Matrix LED tehnologijom. 

Volkswagen Tayron (2)

Volkswagen Tayron (3)

Unutrašnje uređenje također se progresivno miijenja u odnosu na odabrani paket opreme, mada su razlike znatno manje primjetne nego prije zbog digitalizacije najvećeg broja upravljačkih naredbi koje su integrirane u zaslon osjetljiv na dodir, pa onaj tko razgleda interijer na prvi pogled nema predstavu ima li vozilo sve ili samo baznu ponudu sustava. 

Koncepcijski, Tayron je veća i praktičnija verzija Tiguana namijenjena obiteljskim kupcima, koji imaju svakodnevnu potrebu za dva ili tri reda sjedala te velikim prtljažnikom, čiji je obujam jednostavno promjenjiv zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi i sklopivim sjedalima. 

Najveće razlike između Tayrona i Tiguana ponuđene su u prtljažnom prostoru čiji obujam, ovisno o konfiguraciji sjedala, varira od osnovnih 345 litara, koliko je dostupno sa tri reda sjedala, do čak 2.090 litara, koliko se dobija sklapanjem drugog i trećeg reda. Pristup prtljažniku olakšan je zahvaljujući elektrohidrauličkom sustavu automatskog pokretanja petih vrata. Kvalitetu više nudi i sustav neovisnog podešavanja sjedala drugog reda, koja se mogu pomicati po dužini od 12 centimetara zahvaljujući mehanizmu s podnim šinama. Za ljubitelje prikolica i priključnih vozila Volkswagen nudi i tvorničku kuku s praktičnim sustavom demontaže. 

Vozačko okruženje je praktično isto: karakteriziraju ga digitalni instrumenti te dva modela zaslona osjetljivog na dodir, u veličinama od 12,9 i 15 inča. Cijena ulaznog modela je 45.475 eura, a knjiga narudžbi u Europskoj uniji već je otvorena. Da li će i kada on stići na bh. tržište, za sada nije poznato, a ono što znamo jeste da se njegov prethodnik Tiguan Allspace mogao naručiti isključivo u direktnom kontaktu s uvoznikom, jer nikada nije bio službeno uvršten u Volkswagenovu ponudu.

Volkswagen Tayron (4)

POGON 

Pogonska paleta slična je Tiguanovoj i čine je agregati: eHybrid, eTSI, TSI i TDI. U ponudi nema osnovnog 1.5 TSI benzinca sa 130 KS, već ulaz predstavlja jača blaga hibridna verzija sa 150 KS. Tu su i dva plug-in hibrida sa 1.5 TSI motorom i elektromotorom, koji raspolažu sa 204 i 272 KS, te 2.0 TDI agregat u izdanju sa 190 KS. Svi modeli koriste DSG automatike, dok je 4Motion serijski uz dizel--agregat. 

Volkswagen je kod promocije Tayrona najviše pozornosti posvetio eHybridu, koji predstavlja električno i SUV vozilo s benzinskim motorom u jednom paketu. Naime, dva plug-in hibridna modela predstavljaju posebno inovativno pogonsko rješenje, jer nude velike domete na električni pogon za svakodnevnu vožnju, privremeno pretvarajući Tayron u električno vozilo. Istodobno, oba eHybrida oduševljavaju u vožnji na velikim udaljenostima, s velikim ukupnim dometom od oko 850 km i niskim vrijednostima potrošnje. U osnovnoj verziji, kombinacija četverocilindričnog motora opremljenog turbopunjačem i električnog motora proizvodi snagu od 150 kW (204 KS). Nasuprot tome, top verzija isporučuje 200 kW (272 KS). Zahvaljujući bateriji s kapacitetom od 19,7 kWh (neto), Volkswagen predviđa domet na električni pogon veći od 100 km za modele Tayron eHybrid.

AUTO


AUTOMOBILI

Ukoliko se ne ublaže mjere zabrane benzinaca europska autoindustrija je u ozbiljnim problemima

U nedavnom istupu za Financial Times, vodeći ljudi europske automobilske industrije poslali su oš...

1 h 27 min

NOVITET – Mazda 6e: Naelektrisana ljepotica

I dok većina konkurenata električni pogon nudi u svojim najpopularnijim modelima SUV-ova i crosso...

04 Stu 2025

TEST – Citroën C3 Aircross Hybrid 145 Max: Najmanji i najpovoljniji sedmosjed na tržištu

Od nekadašnjeg gradskog modela Citroën je C3 u potpunosti transformirao u moderan gra...

04 Stu 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.